...on aina tämä loppuaika ennen myyntitapahtumaa. Pienten Päivä on jo lauantaina, ja minä huokailen täällä viimeistelemättömien töiden keskellä. Olen tainnut jo pariin otteeseen sanoa, kuinka inhoan lankojen päättelyä, kuminauhan pujottamista ja tuotemerkin ompelua. Sen vuoksi ainakin viimeksi mainittu jää yleensä viime tippaan, mikä parhaimmillaan tarkoittaa edellistä iltaa. Nyt on enää yhdet housut vailla kiristysnauhaa ja hintalappua, enkä enää kyllä aloita yksiäkään uusia. Ellei sitten huomenna illalla iske viime hetken paniikki... Perjantai-ilta menee lasten kanssa Idols-konsertissa. Kaikkeen sitä joutuukin jälkikasvun kanssa lähtemään. Vaikka on se Ari kyllä aika ihqu ;-)

Ei taida jenkkiläisiä lankakauppoja kiinnostaa suomalaisten kanssa asiointi. Jo kolmesta paikasta olen kysynyt arviota toimituskuluista ja -ajasta, eikä vastauksia ole kuulunut. Toisessa paikassa vielä oikein kehuttiin että kyselyihin vastataan 24 tunnin kuluessa. Ja kansainvälisissä tilauksissa kehotettiin ottamaan yhteyttä ensin. Pöh. Itse sitä on niin neuroottinen, että vastaa kaikkiin kyselyihin saman tien.

Ai niin, viime viikon kirjashoppailut kotiutuivat tänään:

608731.jpg 

Elämäni ensimmäiset neulekirjat! Tästä se alkaa... Neule- ja käsityölehtiä on kyllä hyllymetreittäin, mutta ei yhtään ns. perusteosta neulomisesta. Tuo neulojan käsikirja ainakin on sellainen, minulla oli selailun jälkeen pää ihan pyörryksistä kaikista tekniikoista, joista minulla ei ollut aavistustakaan! Varmasti hyödyllinen kirja, pitäisi vain suunnitella itse enemmän neuleita. Minä olen sellainen laiskanpuoleinen valmiista ohjeesta neuloja... Sukkasillaan-kirjasta odotin vähän enemmän kuin mitä sisältö oli. Lähinnä sukkaohjeisiin petyin, ne olivat sitä samaa sukkaa vain pienin muunnoksin. Pidän kuitenkin kirjan, koska se oli niin halpakin. Ja pohjepituiset sukat alkoivat kiinnostaa. Muutenkin tekisi mieli neuloa sukat. Jotkut sellaiset ihanat, pitsiset tai palmikkoiset... Vaikka en sellaisia tarvitsekaan, vaan aivan tuiki arkiset yösukat, kun entisistä on pohjat hajalla.